
-LGS'de en çok fen ve matematik zorlamıştı- 2018 LGS'de en çok fen ve matematik soruları zorlamıştı. Bakalım bu yıl da aynı durum yaşanacak mı?
Her 100 öğrenciden 81’i LGS’ye girdi. Türk Eğitim Derneği'nin (TED) düşünce kuruluşu TEDMEM tarafından hazırlanan 2018 Eğitim
Değerlendirme Raporu'na göre geçen yıl 8’inci sınıfta okuyan her 100 öğrenciden
81’i Liseye Geçiş Sınavı’na (LGS) girdi.
HER 100 ÖĞRENCİDEN 81'İ LGS'YE GİRDİ
Rapora göre Liselere Geçiş Sistemi (LGS)
uygulamasının ilk yılında, sınava girme zorunluluğu kaldırılmasına rağmen,
sınava giren öğrenci sayısında beklenen azalma gerçekleşmedi. Geçen yıl
toplam kontenjanın yüzde 10'una sınav sonucuna göre yerleştirilme yapılması
öngörülürken, öğrencilerin yüzde 81,46'sı yani her 100 öğrenciden 81'i sınava
girdi.
NEDEN SINAVA GİRİYORLAR?
LGS’ye bu kadar çok talep olmasının nedeni
ortaöğretime geçiş sürecindeki temel sorunlarla açıklanırken kontenjanı boş
kalacak kadar tercih edilmeyen bir ortaöğretim kurumuna sınavla öğrenci almanın
da sınav odağı oluşturmak anlamına geldiği belirtildi.
EN ÇOK MATEMATİK VE FEN ZORLADI
LGS kapsamında yapılan merkezi sınavda matematik
testinin başarı oranı 100 üzerinden 24,77 ile diğer alt testler arasında en
düşük değere sahip olduğu belirtilen raporda, matematik testinde öğrencilerin
doğru cevap ortalamasının 20 soruda 4,95 olduğu aktarıldı.
YÜZDE 50 BAŞARI ORANI BİLE SAĞLANAMADI
Raporda, Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ile ilgili bilgiler de raporda yer
aldı. Buna göre YKS testlerinin herhangi birinden Türkiye genelinde yüzde 50
başarı yakalanamadı.
Alan Yeterlik Testi'ne (AYT) katılan öğrencilerin
ortalama puanlarının matematikte 40 soruda 3,923, fizikte 14 soruda 0,467,
kimyada 13 soruda 1,109, biyolojide 13 soruda 1,669 şeklinde belirlendiğine
dikkat çekildi. Özellikle fen bilimleri alanındaki bu sonuçların bugüne
kadar gerçekleştirilen yükseköğretime geçiş sınavlarında elde edilen en düşük
ortalamalar olduğu ifade edildi.
SINAVA HAZIRLIK YÜZÜNDEN DEVAMSIZLIK
YAPILIYOR
Raporun ortaöğretimle ilgili bölümünde net okullaşma
oranının 2008-2009 eğitim öğretim yılında yüzde 58,5 iken, ortaöğretimin
zorunlu eğitim kapsamına dahil edilmesinin bir sonucu olarak 2017-2018 eğitim
öğretim yılı itibarıyla yüzde 83,6'ya yükseldiği kaydedildi.
Üniversite sınavına hazırlık için yapılan
devamsızlıklara da dikkat çekilen raporda, şöyle denildi:
"Üniversite sınavına hazırlık için yapılan
devamsızlıklar önemli bir sorun alanıdır. Sınava hazırlanan 12. sınıf
öğrencilerinin birçoğu geçmişten bu yana özürlü ve özürsüz devamsızlık
haklarını sonuna kadar kullanmakta ve devamsızlık yaptıkları süre içinde
kurs, özel ders gibi okul dışı kaynaklara yönelmektedir."
değerlendirmesi yapıldı.
Raporda bu konuda öğrencilerin üniversite sınavı
için okul dışı zamana ihtiyaç duymaması ve okul dışı kaynaklara yönelmesinin
önlenmesi gerektiği aktarıldı.
Yorum Gönder